Jól halad a Budapest–Belgrád vasúti pálya felújítása – mondta el az InnoRail 2017 nemzetközi vasútszakmai konferencián Mosóczi László. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium helyettes államtitkára elmondta, hogy a vonal most rendkívül rossz állapotban van. Már 25 éve tervezték a felújítását, de a délszláv háború miatt ez elmaradt, holott árufuvarozási szempontból rendkívül fontos.
A vasútvonalat mind Szerbia, mind Magyarország kínai kölcsönből kívánja felújítani. Hazánk a Budapest–Kelebia szakaszt egyben kívánja felújítani, a kivitelezési pályázatot az év végén jelentetik meg – mondta az államtitkár. Ekkor megkezdődhet a tervezés, 2020-tól pedig maga az építés is, és a tervek szerint a projekt 2022-re mind Magyarországon, mind Szerbiában befejeződik.
Mosóczi László kiemelte a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér bekötését a kötöttpályás közlekedési rendszerbe, erről tavaly novemberben döntött a kormány. A megvalósítás módja, hogy a 100a (Budapest–Cegléd) vasútvonalból Pestszentlőrinc és Monor között egy új szakasz ágazik ki. A 22 kilométer hosszú kitérő hét kilométeren át a föld alatt halad majd, és úgy éri el a reptéri terminált. A nyomvonal feltételezhetően a két kifutópálya között halad majd, a repülőtér területét már a föld alatt éri el. Az alagútnak és vasúti technikának két szempontból is speciális biztonsági feltételeknek kell megfelelnie. Egyrészt nem érheti támadás a légikikötőt ebből az irányból, másrészt az ott alkalmazott technika nem zavarhatja a repülőtér automatikus leszállítórendszerét. A tervezés jelenleg IKOP-finanszírozásban folyik, és két évre van szükség, hogy előkészítsék a beruházást a repülőtér területén – idézte az államtitkár szavait a Magyar Idők.
Forrás: inforadio.hu