Informális megbeszélésre, ám fontos ügyek egyeztetésére és tapasztalatcserére látogatott a TESZ elnökéhez Székely Sándorhoz és Verestóy Attila alelnökhöz Zlati Róbert, a VSZ alelnöke. Nem most találkoztak először a két ágazat szakszervezeti vezetői, hiszen nemcsak a Magyar Szakszervezeti Szövetség közlekedési tagozatában, hanem a nemzetközi ETF (Európai Közlekedési Dolgozók Szövetsége) keretein belül is régóta együttműködnek. Így aztán nem is csoda, hogy a január 15-ei megbeszélésen is sok fontos közös téma került terítékre.
Az egyeztetésen egyebek között elhangzott, hogy a nemzetközi közúti teherfuvarozókat súlyosan érintették a járvány miatti megszorító intézkedések, amelyek hatására a kereslet 30-40 százalékkal visszaesett. Ennek következményeként természetesen csökkent a járművek és sajnos ezzel arányosan a foglalkoztatott gépjárművezetők száma is. A TESZ elnöke, Székely Sándor szerint azonban a negatív folyamat mostanra lelassult, ám még nem állt meg. Némi túlzással: napról, napra csökken a fuvarok, s így a munkában lévő kamionok száma is.
A vasutasokat szerencsére nem érintették ilyen súlyosan a járvány miatti korlátozó intézkedések – közölte Zlati Róbert, aki nemcsak a hazai helyzet megbeszélése, hanem a nemzetközi tevékenységhez szükséges tennivalók egyeztetése miatt is látogatott el a TESZ-hez. A szakszervezeti vezetők értékelték az ETF szervezeti átalakulása után kialakult helyzetet, a személyi változások hatásait. A beszélgetés során szóba kerültek a digitalizáció, automatizáció jövőbeli hatásai a foglalkoztatásra. A két közlekedési ágazatot képviselő vezetők természetesen latolgatták a várható fejlesztések, a green deal hatásait is, valamint megvitatták a vasút és a közút együttműködésének, a daruzható pótkocsik alkalmazásának, valamint a last mile (a vasúton szállított áru a fuvarozás utolsó szakaszán kerül a közútra) lehetséges hatásait is
Mivel mindkét szakszervezet tagja a Magyar Szakszervezeti Szövetségnek, Zlati Róbert pedig azon belül a felügyelő bizottság elnöke is, természetesen szóba került a szövetség működése is.
A tárgyalófelek megállapodtak, az egyeztetéseket a jövőben is folytatják, hogy a közös problémák ellen közösen tudjanak majd fellépni. A VSZ szándékai szerint a közlekedési ágazat több szakszervezetével is szorosabbra fűzik a kapcsolatot, a jövőben az eddigieknél is többször egyeztetnek közös ügyekről, s arról is, hogyan tudják segíteni egymás munkáját, amikor erre szükség van.