A magyar vasúttársaság kommunikációs vezetője szerint akár az étkezőkocsikat is elhozhatja a belföldi InterCitykre a vasúti liberalizáció, emellett szolgáltatásbővítéssel készülnek a versenyre.
Az eddig Csehországban, Szlovákiában és Ausztriában sikeresen terjeszkedő cseh magánvasúti vállalat a 2020. júniusától, napi két vonatpárral jelenik majd meg a magyar piacon, melyek a Déli pályaudvarról indulva Győrön, Mosonmagyaróváron, Bécs Meidlingen és Bécs főpályaudvarán keresztül Brünnbe, majd Prágába tartanak majd. Ezzel a RegioJet a MÁV és az ÖBB közösen üzemeltetett bécsi viszonylatában is versenyhelyzetet teremt, de az összesen napi nyolc Prágába közlekedő magyar, illetve cseh állami EuroCity dolgát is megnehezíti.
A MÁV kommunikációs igazgatója szerint az állami vasúttársaságnak van egy három fő pontból álló javaslatcsomagja, mellyel szerintük versenyképessé tehető a MÁV-Start. A versenyhelyzet jót fog tenni a a RegioJet által használt vonalon is, de az állami vasúttársaságon belül „egyébként is pozitív változások indultak el az utóbbi időben, így emelkedik az utasszám is”.
A versenyre gőzerővel készül a cég, folytatódik a magyar gyártású IC+ vasúti kocsik sorozatgyártása a szolnoki vasúti járműjavítóban, az igazán korszerű modelleknek számító 25 mozdonyt mellé pedig 85 új, modern mozdony beszerzése indulhat meg hamarosan. De 50 milliárdos pályafelújítást is terveznek.
Loppert szerint a verseny lényege, hogy az új szolgáltató szolgáltatásbővítéssel jelenik meg, ez pedig a MÁV-ot is újabb szolgáltatások bevezetésére fogja ösztönözni. Például a Balaton Expressz vonatokon idén bemutatkozó étkezőkocsihoz hasonlóan, felmerült, hogy a belföldi InterCity-járatokon is megjelenjenek az étkezők.
forrás: index.hu