Elhangzott: a biztosítóberendezés, a vonatbefolyásoló rendszer, a GSM-rendszer, az internetes jegyértékesítés 19 projektjére mintegy 155 milliárd forintot, az állomás- és pályafejlesztési 16 projektre 240 milliárd forintot, a TEN-T vasúti törzshálózat hét projektjére 490 milliárd forintot, a TEN-T hálózat átfogó hálózati és elővárosi tíz projektjére 228 milliárd forintot.
Továbbá egyéb vasúti és elővárosi öt projektre 78,3 milliárd forintot, az intermodális csomópontok és városi közösségi közlekedés kilenc projektre 73,45 milliárd forintot, az egyéb városijármű-beszerzés három projektre 11,7 milliárd forintot, a vasúti fejlesztések előkészítését végző hét projektre 9,23 milliárd forintot szánnak.
Pafféri Zoltán, a 2016 októberben alakult Kínai–Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. vezérigazgatója a Budapest–Belgrád vasútvonal korszerűsítéséről elmondta, hogy törvényben hirdették ki a cég beszerzési szabályzatát, amely nem szűkíti a piacot az EU-ra. A beruházás során előkészítik a tervezési, kivitelezési, beszerzési munkát, tendereket bonyolítanak le, a projektben egyéves tenderezési, kétéves tervezési és három év kivitelezési időszakkal számolnak.
Forrás: Magyar Idők
Fotó: mti