A középiskolai érettségi után MÁV ösztöndíjjal a Moszkvai Vasútmérnöki Egyetem Biztosítóberendezési és Távközlési Karán 1980-ban szerzett diplomát. A magyar vasúton Záhonyban kezdett mérnök-gyakornokként, majd különböző munkakörök betöltését követően, 1986. március elsejétől a budapesti MÁV Vezérigazgatóság záhonyi csoportjánál volt a szovjet–magyar–jugoszláv áruforgalom referense. Ezt követően a forgalmi főosztály csoportvezetője, majd rövid kitérő következett: 1992–93-ban a Gazszojuzimport logisztikai menedzsere. Később a MÁV értékesítési és árufuvarozási főosztályvezetője, utóbb szakigazgatója, 1997. augusztus elsejével vállalkozóvasúti vezérigazgató-helyettes.
Kukely Mártont a szakminiszter még Sipos István, a MÁV vezérigazgatójának halála napján, 1999. január 6-án kinevezte a vasúttársaság megbízott vezérigazgatójává. Meghatározatlan időre szóló vezérigazgatói megbízását 1999. május 26-én vehette át.
Vezérigazgatóságának első évében zajlott a Budapest–Szob fővonal felújítása, zöld utat kapott a magyar–szlovén vasútvonal megépítése. Átadták a Rákospalota-Újpest–Veresegyház–Vácrátót vasút 31 kilométeres villamosítását, továbbá megkezdődött a záhonyi átrakókörzet rekonstrukciójának első üteme. A 2000–2001-ben, a folytatódó beruházások keretében átadták a villamosított Székesfehérvár–Celldömölk vonalszakaszt, 2000. július 14-én felavatták a Magyar Vasúttörténeti Parkot.
Megnyílt a magyar–szlovén vasút, illetve átadták a forgalomnak a Rákos–Újszász–Szolnok vonal Rákoshegy és Maglód közötti, átépített szakaszát. Fontos vontatási előrelépés volt a Taurusok megjelenése a MÁV hálózatán. Kukely Mártont az új, MSZP-SZDSZ koalíciós kormány szakminisztere 2002. július 15-én mentette fel tisztségéből, helyére Mándoki Zoltánt nevezve ki.
A volt MÁV vezér 2004-től az MMV magánvasút vezérigazgatója, 2006-tól a CER vezérigazgató-helyettese, majd vezérigazgatója, 2015-től a CER Cargo Holding SE vezérigazgatója. Ebbéli minőségében szívélyes és tartalmas munkakapcsolatot ápolt kiadónkkal is.
Kukely Márton augusztus 30-án, rövid súlyos betegség után, életének 63. évében hunyt el.
Halála nagy veszteség a vasútnak. Emlékét megőrizzük.
A Vasutasok Szakszervezete búcsúzik korábbi tárgyalópartnerétől. Részvétünket fejezzük ki a gyászoló család számára.
hír és a képek forrása: iho.hu