2018. január 1-jétől a törvényi változások miatt a munkáltatónak már nincs joga és lehetősége arra, hogy munkavállalóinak elkészítse a 2017. adóévre vonatkozó adómegállapítást.
Ami nem változott!
A munkáltató, - mint minden évben - most is elkészíti és 2018.01.31-ig postán megküldi a munkavállalók részére a 2017. évben kifizetett juttatásokról készített összesített igazolást (17M30).
Ami változott!
A munkáltatói adómegállapítás megszűnése után 2018. január 1-ét követően az SZJA bevallás minden esetben a magánszemély felelőssége.
A változásokkal kapcsolatos részletes tájékoztatót minden Munkavállaló postai úton megkapja 2018. január 31-ig a 17M30-as igazolás mellékleteként, valamint elektronikus formában elérhető az alábbi linken:
FORMANYOMTATVÁNY_NAV_Kérelem_az adóbevallási tervezet papír alapon történő átvételéhez
Ügyfélkapu működése e tananyag
A linken a részletes tájékoztató mellett iratminták, kitöltési útmutatók is találhatóak, amelyekkel támogatjuk a munkavállalókat.
Budapest, 2018. január 22.
Humán szolgáltatás szervezet
Megszűnő munkáltatói adóbevallás tájékoztató Hírlevél