Az egyesület azt írja, "a legfelsőbb kormányzati szinteken az az elvárás, hogy a jelenleginél rövidebb menetidejű InterCity-ket kell közlekedtetni Budapest és Szeged között minél hamarabb", ehhez pedig az óránkénti ütemes mentrendhez nyúlnának hozzá. "Terveik szerint napi 2 pár gyorsított, kevesebb helyen megálló InterCity járna a két város között, melyek így a mai 2 óra 22 percnél mindössze 7-8 perccel hamarabb érhetnek célba" - írják.
Azonban a jelentős részén egyvágányú vasútvonalon nem lehet mindezt veszteségek nélkül megtenni: néhány véletlenszerűen kiválasztott IC gyorsítása csak a többi IC különböző mértékben, akár 15-20 perccel történő lassítása árán lehetséges- teszik hozzá, mivel a szembejövő vonatoknak már az előző állomáson félre kellene állniuk.
Az egyesület szerint egyrészt szétesne a minden óra azonos percében indulás rendszere a vonalon, ráadásul a köztes városok utasai is rosszul járnának, ha kevesebb közvetlen vonatuk lenne. A csatlakozások pedig így nehezednek, a csatlakozó vonalak menetrendjéjez is lehet, hogy hozzá kellene nyúlni.
Azt írják, a minisztérium álláspontjának hiánya késlelteti a menetrend kihirdetését, a MÁV pedig, ahogy ők fogalmaznak "dicséretes módon az utasok védelme érdekében nem hajlandó a feleslegesen lassuló, ütemtelen menetrend bevezetését vállalni".
"Ha a kormány valóban gyorsítani szeretné a vonatokat Szeged és Budapest között, akkor inkább a Kiskunfélegyháza–Szeged szakasz felújítására kellene koncentrálni, mely minden vonatnak 15-20 perc időnyereséget jelentene – az erre vonatkozó tervezési közbeszerzést viszont épp a közelmúltban vonták vissza" - írják, és hozzáteszik, kérik Palkovics László minisztert és Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárt, hogy "álljanak el a tervezet megvalósításától, és haladéktalanul tegyék lehetővé az új menetrend meghirdetését".
Kérdéseinket a fenti problémával kapcsolatban elküldtük mind a MÁV-nak, mind az Innovációs és Technológiai Minisztériumnak.
Forrás: index.hu
(Borítókép: A MÁV-csoport egyik InterCity (IC) szerelvénye indulásra vár Budapesten. Fotó: Jászai Csaba / MTI)