A munkáltató átadta béremelési javaslatát.
Az alanyi jogú bérfejlesztés mértéke:
6-10 |
MMK |
10% |
11-13 |
MMK |
12% |
14 |
MMK |
14% |
15 |
MMK |
9,5% |
16-17 |
MMK |
9% |
Differenciálási mértéke:
6-10 |
MMK |
1% |
11-14 |
MMK |
0,8% |
15-17 |
MMK |
1,5% |
A Szolnoki Járműjavítási Telephelyen a munkáltató javasolta a 12%-os keret helyi megegyezéssel történő szétosztását úgy, hogy ebből 6% legyen az alanyi jogú bérfejlesztés és 6% a differenciálásra felhasználható. Ezt a felosztást a szakszervezetek elutasították.
A diplomás minimálbérekre vonatkozóan szintén a MÁV-os megállapodásban elfogadott mértékek elfogadását javasolták. (főiskolai végzettség esetén 300 000 Ft/hó; egyetemi végzettség esetén 340 000 Ft/hó.)
A bérintézkedésekkel összefüggő KSZ-módosítási javaslat (VBKJ, szociális segély, temetési segély) szintén a MÁV-os megállapodást vette alapul, azonban a szakszervezetek a szociális segélyekre megállapított keretösszeget 3500 Ft-ban kérték megállapítani (MÁV: 3300 Ft.).
A Vasutasok Szakszervezete a munkáltatói előterjesztésre reagálva javasolta, hogy a 6-10 MMK-ban foglalkoztatott munkavállalók egységes, 12%-os alapbérfejlesztést kapjanak azzal, hogy e kategóriákban ne legyen differenciálás.
Továbbá, a telephelyi vasúti járművezetők bérbesorolásának rendezését kértük, amelyre korábban két javaslatot írásban is eljuttattunk a munkáltató részére:
- Kapják meg a külsős mozdonyfelvigyázókra érvényes besorolási bér 80%-át, vagy
- alapbérük kerüljön a 12 MMK sávminimum értékében megállapításra.
A munkáltató a szakszervezeti javaslatokra válaszolva elmondta, hogy nem kaptak a MÁV elnök-vezérigazgatójától felhatalmazást arra, hogy a MÁV-nál elfogadott alanyi jogú bérfejlesztési mértékektől eltérjenek, csak és kizárólag a differenciálásra felhasználható keretek mértékében van mozgásterük.
A Vasutasok Szakszervezete és a VDSZSZ Szolidaritás felhívta a munkáltató figyelmét arra, hogy a MÁV-START-nál nincsenek olyan körülmények, amelyek a MÁV-os megállapodás alapjául szolgáltak, ezért a munkáltató ajánlatát továbbra sem tudják elfogadni.
A VÉT ülésen megállapodás tehát nem jött létre a felek között, ezért a következő ülés időpontját 2018. január 23. 13 órában határozták meg.
Az „Egyebek” témakörben a VSZ jelezte, hogy a KSZ 50.§-ának (Az utazószolgálatot ellátó munkavállalók szabadságot követő vezénylése) módosítását a munkáltató által megszövegezett formában nem tudja támogatni, ezért erre vonatkozóan még egyeztetés szükséges. Ezzel összefüggésben jeleztük, hogy a munkáltató eljárását a KSZ-módosításokkal kapcsolatban elfogadhatatlannak tartjuk, hiszen sorozatosan szelektál a tárgyalásra szánt javaslatok között.
A ruhaellátással kapcsolatban kértük a munkáltatót, hogy a téli cipők helyett (gyártási idő csúszása) az egyes jegyvizsgálók részére kiosztásra kerülő bakancsok ügyét vizsgálja meg és tegye lehetővé, hogy a bakancsot már átvett munkavállalók is megkapják később a cipőket.
A VÉT ülés után az Irányítási Helyi Függelék módosításának egyeztetésére került sor, amelyben oka a JÉ projekttel összefüggő munkakörben foglalkoztatott munkavállalók munkarendváltása.
A javaslatunk ezzel kapcsolatban az volt, hogy az érintettek a munkarendváltásból eredő kötelező alapbéremelésen túl, a keresetveszteség elkerülése véget részesüljenek alapbér-kiegészítésben, amellyel a jelenlegi bérükkel megegyező bért biztosít számukra 1 éven keresztül.
Kapcsolódó dokumentum: