A Grampet Debreceni Vagongyár Kft. (1992-2009 között, mint MÁV Debreceni Járműjavító Kft., annak előtte pedig a MÁV Debreceni Járműjavító üzeme) az 1890-es évektől kezdődően folytatja tevékenységét az értékesíteni kívánt ingatlanon, amelynek a társaság és a tulajdonos között létrejött bérleti szerződése 2020. május 31-én lejár.
A Vasutasok Szakszervezete érdekvédelmi alelnöke július 17-én kereste fel a vállalatot és megbeszélést folytatott a cég ügyvezetőjével és a helyi alapszervezet vezetőivel.
Időközben kiderült, hogy a pályázati kiírás – amely a társaságra nézve eleve komoly bizonytalansági tényezőket tartalmazott – a licitálásra megnyitás előtt törlésre került, ennek az okait azonban nem tudja senki. Ez az információ a bizonytalanság érzetét fokozza, amely a társaság jövőbeni működésére súlyos következményekkel is járhat.
Abban az esetben ugyanis, ha a folyamat esetleg újraindul, de nem a jelenlegi bérlő nyer a pályázaton, szinte biztosra vehető, hogy a Grampet Kft. működési feltételei megszűnnek, ezáltal a jelenlegi 360 munkavállaló elveszíti munkáját, megélhetését.
Szakszervezetünk Bártfai-Mager Andrea nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszterhez fordult írásbeli tájékoztatást kérve arról, hogy a társaság által bérelt ingatlan értékesítése milyen szándékot takar, milyen jövőt szánnak az ingatlan területén működő vasúti társaságnak és 360 munkavállalójának.
Dr. Papp László debreceni polgármestertől ezen kívül azt kérdezzük, hogy a városnak van-e valamilyen elképzelése, elvárása a terület hasznosításával kapcsolatban. A nagymúltú üzem fennmaradását szorgalmazzák, vagy éppen megfelelő a város számára az, ha az üzem bezárásával és a munkahelyek megszüntetésével járó ingatlanfejlesztésbe kezd az esetleges új tulajdonos?
Kapcsolódó dokumentumok:
A nemzeti vagyon kezeléséért felelős miniszternek írt levelünk.